fredag 7 december 2007

Jag som aldrig är sjuk - igår kväll började halsen att krångla och tror ni inte att jag är snuvig nu! Hur går det här till?
***
Ikväll är det Idolfinal. Ring inte och stör! Jag håller på Marie. Hon är go. Det är Amanda också. Men jag tror jag håller på Marie för alla har haussat upp Amanda. Jag brukar hålla på underdogs. Känner mig som en sån. Oftast.
Jag har alltid känt mig missplacerad och före/efter min tid. Aldrig "rätt". Så när hippa människor tycker saker, brukar jag tycka tvärsemot. Ibland bara för att väga upp deras hipp-image. Eftersom nån måste hålle på de ohippa. De riktigt ohippa håller Bert Karlsson på. DÅ känner jag mig hipp.
***
1: Jag samlar på gamla guldramar inför ett kommande projekt. Har du nån du vill bli av med?
2: Söta Benjamin - världens godaste nittonåring har äntligen tagit körkortet! NU kan han fara och fiska själv. Men han behöver en bil...
***
Det godaste på julbordet är laxen. Punkt. Till gravad lax: koka ägg, dela dem på längden, klicka citronmajonäs (gärna light) och toppa med svart löjrom. Fruktansvärt gott!
I år ska jag inte äta skinka. Det har jag tidigare gjort bara för att vara plikttrogen. Ville inte såra ma & pa och deras griljering. Men nu finns de inte längre och skinkan är färdig (-tuggad?) på alla sätt och vis.
Därför: Ma & Pa - kom tillbaka. Jag saknar senapen, ströbrödet och stektermometern. Jag saknar nervositeten i köket från de gemensamma kockarna. Är skinkan saftig? Inte blev den torr? Visst håller den ihop och inte smular sönder?
Och pappa skar tunna, tunna skivor och la på en hårdbrödmacka.
Han åt hårdbröd så försiktigt att ingen smula föll ned på bordet.
En ordentlig karl. På alla sätt.

Inga kommentarer: