fredag 21 december 2007

Grå, grå, grå

Fan vad segt det är med modem. Kommer inte in på Bredbandsbolagets portalsida där man kan logga in sig på sitt epostkonto. Kanske jag kan kolla hemma hos Anki, dit jag ska ikväll.
Här är lågt tempo. Hasar omrking, gör lite bilder, lyssnar på P4 och Luvan lufsar omkring. Brorsan jobbar typ vilket alla andra gör. Jag sitter på ena sidan om Träsket. På andra sidan är det tomt också, inte för jag hade promenadplaner. Det droppar från taken på ett trist sätt. Trist väder.
Funderar på hur saker förändras när nån dör. En anledning, ett motiv till en viss sorts aktivitet upphör. Det blir så tydligt att det hade med den personen att göra - all along. Så försvinner personen och så gör anledningen också. Fejdar ut i bakgrunden. Inte lika viktigt. Det i sig är trist att upptäcka.
Det kanske kommer en dag, innan jag ens blir skröplig, då jag räknar på fingrarna och inser att jag inte har i Vittjärv på... få se nu... sju år eller nåt.
Det kommer att vara trist att upptäcka.
Det är redan trist. Som att dra bort färgerna i photoshop. Färglöst.
Vilken skillnad det är på sommaren som erbjuder en rak trevliga aktiviteter. Till och med gräsklippning låter skoj.
Jag ska inte gnälla. Jag sover gott i alla fall och idag har jag ätit lax. Bara en sån sak.

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul!! Vad gör du på nyårsafton?
Kram till dig från alla oss *