fredag 14 december 2007

Ny mobil?

OK ni kommer inte att tro mig - jag vill köpa en ny mobiltelefon. Skaffade jag mig inte en ny alldeles nyss? Jo, Telia ringde upp och erbjöd mig antingen 500 kr att ringa för eller en ny telefon. Jag valde en ny. Den nya är bättre än min gamla LG på många punkter: bättre ljud, bättre kamera, stor bokastav efter punkt (som irriterade mig nåt så ofantligt). Men det är en sak som var bättre med LG:n som visade sig vara viktigt för mig. Den gamla var vikbar. Så fort man öppnade den slogs telefonen på och slog man ihop den ja, då var den avstängd inte helt men ni fattar. Nu måste jag "låsa" upp den innan jag kan ringa. Nåja, det är inte värsta. Det bästa med LG:n var att när den var ihopfälld, fanns en digital klocka på framsidan med STORA siffror så jag men min taskiga närsyn (efter operation remember) kunde snabbt och lätt ha koll på tiden. Nu måste jag på med glasögonen innan jag kan se vad klockan är. Snacka om irriterande!
Alltså - jag vill ha min ny fast uppfällbart lock och med klocka!
Det är därför det blir flera köp. Man letar sin användarprofil. Ibland har det mindre med själva telefonens flashiga kapacitet att göra och mer det mer handfasta: batteritid, klocka och användarvänlighet.
Nu har jag googlat på Elgiganten och jag ska så småningom gå dit och klämma på dem.
Ytterligare en bruksanvisning att plöja...

Inga kommentarer: