fredag 14 december 2007

Jag diskar och funderar plötsligt slår det mig. När jag googlade på telefoner, såg jag en extern hårddisk från Siba på 500 gb för 990 kr. Så slår det mig - det ändlösa arbetet med att bränna av alla bilder och råfiler (tar aldrig slut... ligger sååååå efter) tar inte bara tid i anspråk det kostar ju i orm av dvd-skivor. Jag har alltså räknat ut att om man fyller en dvd-skiva (claes ohlsson, 50 pack) till bredden har du en kostnad på 1, 52 kr/gb. Som oftast blir skivan aldrig riktigt full så om man räknar lite spill, räknar att varje skiva tar 4 gb blir kostnaden istället 1, 80 kr/gb.
Om man istället köper den externa hårddiskenpå Siba blir kostanden 1, 98 kr/gb och då kan du uttnyttja den fullt ut. Fast å andra sidan är det inte riktigt 500 gb. Om vi drar bprt 50 gb blir kostanden 2 kr/gb.
Och du kan bara gissa vilken tid man sparar!
Dessutom måste ju skivorna bo någonstans: i kuvert eller väska. Extra kostnad redan där.
Va fan har jag inte tänkte på det här tidigare! Så onödigt mycket tid jag har suttit med det här. Blä blä.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg just att "De Fyras Gäng" (du + katterna) verkar ha ställt blicken rakt fram i livet. Fina bilder!