tisdag 11 december 2007

Beslut, beslut

På MTV spelar de Britney Spears top ten. Jag håller på att plocka ihop och städa undan under tiden. Tänker: vilken radda med starka powerpop-hits hon har haft! Färgstarkavideos och mycket dans. Sen händer nåt. Ja, vad är det som händer i hennes liv när allt bara spårar ut och blir porr?
Hon plockar upp ett mode som går genom samhället. Christina Aguilera likaså. Men när den senare går vidare och utvecklas, blir mer mogen och vuxen, gör Brittan precis tvärtom. Hennes senaste låt är liksom bara för mycket. Och ett steg tillbaka.
Hennes smartaste move borde ha varit stark powerpop/disco, för det var med det hon var som bäst.
Eller är det så att det här kråmandet och stönandet runt en strippåle är mycket mer nära henne än vad det andra är.
Britney utstrålar whitetrash men det är väl inte riktigt hennes ekonomiska bakgrund ändå? Då är ju Mariah Carey (förresten var är hon?) mer den kategorin. Fast whitetrash är nog mer ett stuk än en bakgrund. Betydelsen har i det här sammanhanget glidit lite.
Hur som helst - Britney är lite som Anna Nicole Smith och om inget seriöst händer går hon samma väg.
Det är liksom sorgligt att se.
Inte för att jag i vanliga fall bryr mig men nu hamnade hon i mitt blickfång.
***
Vaknade imorse och hade ont i mellangärdet. Tydligen har jag hostat i natt utan att jag har vetat om det. Märkligt.
Frågan är om jag överhuvudtaget ska gå på F&S. Vill gärna hitta en anledning att slippa. Lat.
***
Lyssna på Kate Nash. Hon har ett specielt sätt att sjunga.
Jag har ett svasnitt kvar av Mot alla vindar. Drar ut på det. Finns ingen fortsättning. Så befriande det var på 70-80-talen.

Inga kommentarer: