måndag 24 december 2007

Julafton

Det blir inte många inlägg när man inte är vid sin egen leksak. Mörkret har lagt sig över Vittjärv. Man hinner knappt upp på morgonen förrän den blågrå filten rullar in över nejden.
Jag tog mig en liten promenad i mina gamla turfs. Kändes något märkligt att stövla förbi mitt gamla barndomshem som numer varken tjänar som start eller mål på resan. Nåväl.
Vi tittade på History channel i morse, katakomber under Paris. Fick klaustro. Och snart är det Kalle. För en gångs skulle kan man få se hela. Vi ska nämligen inte äta förrän halv sex eller nåt. Annars brukar allt ske runt Kalle. Men det finns inga ungar att ta hänsyn till om man inte räknar de som har vuxit upp!
Det är nog bäst att njuta av ledigheten för när ajg kommer hem börjar jobb. Hela nyårs helgen och trettonhelgen är det arbete för mig och dagarna däremellan. Straffet för ledighet kan tyckas.
Ibland vill jag bara hem. Hem till mitt. Nåt annat hem finns inte.
Till er alla från Päls & Tjorv en riktigt God Jul!

Inga kommentarer: