torsdag 27 december 2007

Inte har det blivit många inlägg den senaste tiden men ni vet varför. Snart är jag på väg hem - jippie - och då blir det andra bullar av. På alla sätt.
Som för halva Sverige blev inte min jul riktigt som planerad. För andra hälften av svenskarna blev det samma gamla same ol', same ol'. Och aldrig är vi riktigt nöjda.
Vi kanske är bortskämda. Var och en på sitt vis. Jag - att kunna vara ledig i långa perioder, gå in och ut i någon annans kök och bestämma vad som ska vara till middag och inte förstå när det är över. En annan är bortskämd med pengar och beröm. Det senare gäller inte för mig.
Jag lyckades med en sak det var att inte köpa några julklappar. Och jag fick en som jag förmodligen inte förtjänade men kommer att ha stor glädje av: ett spel där frågorna är indelade efter decennium. Vem kommer över och spelar? DET är en INBJUDAN.
Då kanske det är dags att ta fram köttbiten från Argentina och göra nåt smaskigt. Men vad? Vill inte sjabbla.

Det har blivit en stillasittande och delvis grubblande jul. Nu vill jag ut i vimlet, röra på mig och blicka framåt.
Jag stiger av på cityterminalen utan T-banebiljett, det var missplanering från min sida och slänger mig hemåt och direkt i jobb.
Chocken direkt.

Inga kommentarer: