måndag 21 maj 2007

Zodiac - flera versioner

Vi hade bunkrat upp med mat, vin och godis. Och en film. Pyrfärsk. Jag ska inte tala om hur den hamnade hemma hos mig...
Zodiac hette filmen. Bra kritik, spännande, autenstisk seriemördarfilm. Mums!
Jaha. Vi började titta. Jag visste att Robert Downey Jr skulle vara med. Så när man i filmen viftade med den första skissbilden av mördaren, utropade jag: "Jaha! det är Robert Downey Jr som är mördaren!". Helt övertygad var jag också när jag hörde honom prata, typ voice over. Visst var det han.
Helt plötsligt, ganska abrupt kommer vad hände sen-texterna. Va? Är filmen redan slut? Med munnen full av choklad utbrister Anki men "Jake Gyllenhaal? Vart tog han vägen?".
Där hade vi suttit tja två timmar och sett fel Zodiac-film, väntat på Robert och Jake som aldrig dök upp.
Antiklimax.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha!!