lördag 19 maj 2007

Katten vet bäst

Om du frågar mig vad jag gjorde igår så säger jag same, same. Ser i Metro alldeles försent att schlagervinnaren har nåt framträdande i Gallerian (gratis) och att det är fult pådrag i Kungsan: Mel C (inge favvo) och Mika (favvo) bland annat. Även det gratis.
Det här är signifikant för Stockholm. Vilket är det jag tycker om. Jag har sagt det förr. Stockholm sommartid präglas av flera evenemang samtidigt med olika innehåll. Och detta sker när man själv går hemma och skrotar i randiga tights köpt på barnavdelningen på Lindex.
Så kryper man ut ur sin grotta för att upptäcka ett tempo utanför.
Å det gör inget. För nästa helg är det nåt annat. Och Mika kommer säkert tillbaka.
Anyways - är inte konserter överskattade? Hehe.
Något som inte är överskattat är Baz Luhrmans fantastiska livsråd i hans småudda "sång" Everybodys free to wear sunscreen från 1999.
Hör den, se den och läs den. Och begrunda.
Eller bara betrakta en katt, vilken som helst. Katten har svaret.

Inga kommentarer: