fredag 25 maj 2007

(Be)Linda vs Inger Bladh

Ok vi har minst två korkade människor i Sverige (Carola och Linda Rosing se tidigare inlägg) men vi har också en otroligt överskattad skribent vid namn Belinda Olsson. Kanske till och med korkad?
Snacka om hausse. Jag har spanat in henne under en längre tid på grund av en mer privat anledning.
Hon har en mycket medioker språkdräkt. Märk väl att jag inte kräver svensklärarekvalitet på varken mina eller andras litterära verk (särskilt inte fritt skrivna bloggar) men skriver du för Sveriges största kvällstidning ska man ta mig fan vänta sig bättre resultat.
Vidare.
Jag tror inte att vi skulle ha så mycket att prata om på en fest. Eller tvärtom faktiskt. Jag tror vi tycker olika om allt så den konversationen skulle vara ganska intressant. Om jag är på humör.

Just nu handlar det om Rosing. Belinda verkar vara förvånad över Expressens (konkurrent) frågor angående Lindas porrplaner. Främst handlar det om att vara förebild. Och hon ifrågasätter om Linda verkligen är det.
Förebild. Och att tjejer "faktiskt också gillar porr!"
Vi tar en sak i taget.
Att vara förebild är inget du själv väljer men låt mig påpeka att vi alla har den rollen vare sig vi vill eller inte och därmed har vi ett ansvar. Vi ska visst inte slänga våra egna planer och önskemål åt sidan och lyssna till kreti & pleti men att inte tro, särskilt när vi är KÄNDISAR att vi inte påverkar, att vi inte ha ansvar, är NAIVT och ANSVARSLÖST och KORKAT. Men vad väntar man sig av uppmärksamhetstörstande knarkare som hela branschen verkar vara full av! Med super trouper i fejjan kommer en baksida.
Så är det bara.
Dessutom: kunder betalar miljoner för att kända silikon/botoxade ansikten säljer deras undermåliga produkter just för att vi - vi dumma människor - går på det.
Det var förebilden.
Åsså tar vi porravdelningen.
Bara för att killar föredrar något, bara för att män beter sig på ett visst sätt i chefsposition, bara för att grabbar VERKAR kunna samsas i grupp (tillåt mig att asgarva! världens största myt - se avdelning krig) är det inte nödvändigt för oss kvinnor att ta efter det beteendet.
Sexualitet.
Sensualism.
Föra generna vidare.
Kalla det vad du vill.
Men porr är avskalat från djup, respekt, samvaro och känslor.
Porr är ett annat ord för robot.
Killarnas robot.
Sorry Linda och sorry Belinda.
Linda är naiv och tror att hon får respekt. Och Belinda hon tror att hon är ball för att hon går emot ett klassiskt politiskt korrekt förhållningssätt.
Provokation utan mening och innehåll är... hm barnsligt och tonårsaktigt. I alla fall ointressant. Gäsp.
Påklistrad frigjordhet är inget annat än att bakbinda tusentals tjejer men dolda krav. Var sexig annars duger du inte.
Att Linda Rosing missar det här gör mig knappast förvånad men jag trodde Belinda hade några hemma.
Nu vet jag.

Inga kommentarer: