onsdag 23 maj 2007

Eyes, eyes baby

Pratade med min starrkompis (kompis med olika gemensamma nämnare bland annat starr). Det blev plus, minus, närprogressiva, översynhet, det skaver, rymdresor, en salig blandning mellan vedertagna begrepp och personliga flumupplevelser.
Först var jag lika förvirrad som vanligt. Vill ha valmöjligheter och när jag får dem blir jag ängslig. Tänk om jag väljer fel?
Med varje val i livet kommer konsekvenser. Sådana som man inte kan räkna ut i förväg. Man bör kanske inte känna till dem heller.
I alla fall. Jag åkte till Jysk i Sickla och köpte tre(!) låtsasbrillor à 10 kr. Nu kan jag öppna egen butik här hemma för det dräller av glasögon.
Det jag upptäckte också är att Sickla köpkvarter har lagt på sig ytterligare sedan jag sist var där.
Men Drömhuset är gone, gone.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Progg hit och progg dit. Progressiva glasögon eller progressiv musik. Det finns kontaktlinser som är progressiva, det du! Kram från Starrfia i Älta

Inger/Iona sa...

Oj fler val...