torsdag 24 maj 2007

Tjoho

Idag har Rödluvan blivit vaccinerad mot kattpest/kattsnuva.
Farliga sjukdomar.
Men hur tydlig jag än var när jag vid ett tidigare tillfälle ringde Djurakuten för att höra mig för, var informationen de gav mig felaktig.
Är katten ovaccinerad, ger man två sprutor med 3-4 veckors mellanrum. Till mig sa de att det numera bara behövs en spruta. Jaha. Men den infon är alltså felaktig.
Spelar det här någon roll? Ja 265 kronors roll samt att jag tycker att man ska ge korrekt information när man ringer. Särskilt konstigt är det när det gäller en sådan standardiserad sak som vaccination. Vet de inte bättre?
Skitsamma. Hon väger 4,6 kilo och verkar inte ha blivit traumatiserad av att bli rullad bort till veterinären.

Ringde min moster i Norge. Konfirmation står på schemat på söndag. Sånt verkar vara vanligare i Norge än i Sverige. Själv är jag okonfirmerad, den enda i min familj. Vilket är lite ironiskt då jag förmodligen är den som är mest lagd åt det andliga hållet!

Det är suv' väder ute och jag har ingen att fika med. Behöver inte många timmar. En liten lunch, ett snack i solen. Men alla jobbar eller är dumma!

Beställde bågar på nätet i går. Fick dem redan idag. Snabbt marscherat. Nu ska jag bara hitta någon med stadig hand som skall pricka in mina pupiller på själva glaset. Låter klippochklistra-flummigt men gå in på deras sida och läs. http://www.glasogondirekt.com/
Klicka på vanligaste frågor.
Nu ska jag bara välja bågar.
På det här viset kan jag både ha närprogressiva och vanligt progressiva för SAMMA PRIS. Sånt gillar jag. Fynda, fynda.

Jag säger bara 80-tals musik och nedcabbad bil...
Det bortglömda bandet Glasstiger "Don't forget me when I'm gone". Ironi.
Vet ni - jag går ut i värmen utan polare. De är överskattade. Jag har ju mig själv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är W konfirmerad!? Dagens surprise! Funderar på att snabbutbilda Bastian till ledarhund. I morgon ska jag arbeta, in med en kontaktlins spruta på tårsubstitut och sätta min tillit till försynen! Jag är också konfirmerad, det kanske hjälper försynen på traven. Hoppas att jag även får lite sidosyn! Kram från Star (plockar härmed bort ett r)

Inger/Iona sa...

Star är ett bra smeknamn. Eller Star(r)