torsdag 10 maj 2007

Profiler utan ryggrad

Sofi Fahrman satt i morgontv en dag och lovordade fan nu har jag glömt, ja det var nåt plagg som hon var glad över att det var mode & ok att ha på sig en säsong till. (Märklig meningsuppbyggnad- skit samma) jag fick lust att klappa henne på huvudet och säga: "Lilla gumman om du tycker att det är fint och bekvämt, låt inte modet sätta käppar i hjulet för dig". Och hon skall diktera och tipsa oss andra?
Ryggradslös liten mus. Har dessa människor ingen egen profil? Hon och Ebba till exempel. Varför haussas de upp? Vad kan de egentligen? Och prata inte med mig om Alex Schulman... Och Fredrik Virtanen. Eget program. Bah! Jag är inte avundsjuk fför jag skulle inte kunna titta mig i min uppförstorade spegel efteråt utan att skämmas rejält.
Men.
Vad hände med Tom Hjelte som det flaggades friskt för på Aftonbladet på 90-talet (var det va?)
Han slutade och försökte sig på tidningsbranschen på egna ben. Han var med och gav ut en blaska som hette Veckotidningen. Inte många nummer kom ut.
Vi får hoppas att han är lycklig utan gratissnittar.

Som de säger: there is no such thing as a free lunch. Själv tänker jag dricka eget betalt kaffe.

Inga kommentarer: