fredag 25 maj 2007

Klavertramp och soprum

Jag älgade iväg till Telefonplan. Passerade Konstfack och noterade att en utav vårutställningarna var placerad i fyrkantiga konteinrar ute på gräsmattan.
Gäsp.
På dörren till Ernst Billgrens arbetslokal hänger en skylt "Soprum".
Elever - det är som redan gjort.

Plåtade manlig vänskap utanför Dagen/SvJ:s lokaler runtikring Konstfack/Ericsson. Ganska ruff miljö med kala cementväggar. Lite rock'n'roll.
Skämtade med killarna/männen att vi få göra lite bandkänsla, typ nåt hypat band från "Mycket mer än müsli". Inte mitt favvoprogram. Gillar inte programledarstilen men sa inget om det. Hallå, bra tänkt.
Martin - journalist på tidningen, som jag har träffat tidigare vid en politikerplåtning, säger: jag har en polare som jobbar med det programmet.
Aha. Herre gud, grabbarna är ju till och med lika varandra.
Ja jag brukar se det ibland, säger jag vilket inte är lögn. Men just varför sket jag i att säga.
Man vet aldrig när diket dyker upp.
Eller när mattan försvinner.
Jag kom mig i kläderna (sekundärt) och tjänade hårda slantar (primärt).

Inga kommentarer: