torsdag 17 maj 2007

Det blå korset

17 maj. Norges nationaldag. Har precis klickat för miljön och tipsat en exSCA:it och Köpingsbo i exil om kameraaffärer i Sverige.
Har inte tänkt på det tidigare men det blåa korset i Norges flagga är spår efter unionstiden.
Det är vårt kors. Det är dessutom mörkare än vårt. Sveriges flagga hade andra färgnyanser förr. Det blåa korset var mörkare och den gula färgen mustigare med drag åt orange. Låter snyggare helt enkelt.

Byter radiokanal för jag vet inget sämre än Jusin Timberlake. Låter som en Amazon med bronkit. Särskilt hans superäckliga låt nåt med sexy (of course). Klickar på Vinyl istället. Passar ålder och bakgrund lite bättre.

Telefonchock igår. Tre Amigos (bröder i Norrland) åker ned till Varberg IGEN nu för att bygga en veranda. Jag trodde de hade fått nog. Och jag hamnar längst ned på listan. För när det är dags för byggnationer för min del har alla ledsnat totally eller till och med kastat in handduken.

Har hittat en jättebillig Mamiya - what is the catch? Skeptikern i mig vädrar majsol.

Dags för påtår.

Inga kommentarer: