söndag 6 maj 2007

Ingen curlade för mig

Planerad myskväll blev ensamkväll med chips och den femte Beatles-medlemmen Stuart nåt. Jag somnade. Brottskod: försvunnen går att titta på när det bara finns tre kanaler och Pokerfejs är alternativet.
Alla dessa underhållningsprogram från fyran, som ska passa hela familjen. Vilken familj? Och vilken familjekonstellation?

På min ålders höst vill jag bo i en skånelänga på Österlen. Fick ett erbjudande igår om att hyra ett hus utanför Ystad.
Wallander-Ystad. Längst ned i Sverige typ.
Tja om man hade pengar och sysselsättning.
Fast jag vill inte flytta från Stockholm. Vill inte flytta. Inte heller blir körd från porten i Vittjärv heller!
Mamma sa alltid: "Du kan inte få i påse och i säck".
Jag replikerade: "Jo, om man planerar ordentligt."
För planering gör ju i regel ingen åt dig.
Curlingföräldrar är ett mycket modernt påfund. Beteendet seglade upp till ytan på 80-talet men namnet kom väl i slutet av 90-talet kanske till och med rundat millenniet.

Ingen curlade för mig. Jag kanske borde visa tecken på tacksamhet.

Palt står på matsedeln idag. Det är inte jag som ska tillaga maträtten. Gun ska curla till min fördel och servera en favorit man sällan får till livs.
Slutligen: att göra en schysst lay-out är tämligen svårt.

Inga kommentarer: