torsdag 31 maj 2007

Efter duschen

Fukten fortsätter. Fick kasta mig in i duschen efter ärende på stan. Fuktigt men samtidigt lite småkallt. Hur klär man sig då? Och vad heter det dagiset då: I fukt och kyla? Här klär vi oss efter säsong.

Rödluvan har en stor nackdel: hon hårar som Gribo & Jum-Jum tillsammans gånger två! Jag har munnen full med katthår.
What we do for love.

Ok - nu har jag jagat rätt på Zodiac. Efter tre-fyra år utan biografbesök, tror att Sagan om Ringen var typ sist, (jag som titulerade mig cineast) är det så dags att komma över skräcken för biosalongen.
Är rädd att mobiltelefoner & snack ska förstöra hela upplevelsen. Har därför enligt tysk tradition (=ordning und reden) lagt besöket dagtid och i en icke-ungdomslokal.
Hoppas jag har tänkt rätt.
Mer kan jag inte göra.

En helt annan sak: två clowner till skådisar har blivit framgångsrika politiker i USA. I ena hörnan har vi ArnoLD och i andra hörnan RonaLD.
Namnförslag på nästa stor stjärna:
Erland (min bror kan bli politiker! En till clown.)
Roland (min andra bror också bli amerikansk politiker! Han ljuger aldrig)
Donald (Revival för Donny Osmond - jippie! Mer religion i det Ovala rummet är knappast vad vi behöver.
Finbald (hm vem heter det?)
Har du några förslag?

Inga kommentarer: