måndag 28 maj 2007

Ta det inte personligt

Hur är det möjligt att det är sommarväder ena dagen för att bli snorkallt andra?
Är det då inte konstigt att vi svenskar är hysteriska när solen tittar fram?
Jag är ledsen för alla som valde bort gårdagen för inomhusaktiviteter. Som tänkte att jag tar det imorgon istället.
Själv satt jag i en hammock och skrev på min dator. Vi lyckliga ägare av en bärbar behöver ju inte sitta inne och göra sånt. Bara det finns ett bredband att snåla in sig på och en hammock att gunga i.

En kompis till mig jobbar bland annat i skoaffär och är höggravid, i sjunde månaden för att vara exakt.
Hon har alltid tokiga historier på lager; dels från vår gemensamma föreningshistoria (fast de börjar sina) och dels från verkliga livet.
Ibland har hon berättat om fräcka och snorkiga kunder.
Den senaste i raden var en sån där som gärna vill hålla kvar expediten fast alla frågor har tagit slut. Som gärna vill markera sin makt: "jag är kund och du skall betjäna mig". Ja ni vet säkert typen.
På grund av långt gången graviditet, yrsel och lågt blodtryck, har min vän en mängd tricks som gör att hon spar på krafterna. Bland annat försöker hon att inte böja sig ned i onödan, det är då hon svajar till.
Kunden hade i alla fall provat halva butiken och bestämt sig för två par skor. Hon säger: de här ska jag ha och pekar på skorna i högen.
Min kompis undviker att plocka upp dem från golvet, tänker att damen kunde kanske göra det medan hon slår in summan och nåt med presentkort.
Damen tittar stint på henne och säger uppfodrande: de där ska jag ha, och väntar sig att min kompis ska rusa runt och plocka upp dem.
Min kompis förklarar då anledningen till varför hon inte gärna vill böja sig och göra tunga lyft ect.
"Jag är gravid i sjunde månaden".
Tror du att tantaloran ber om ursäkt eller säger nåt annat fint. Nä hon börjar ifrågasätta min kompis om det verkligen stämde?
Läs det igen: hon trodde inte att min kompis talade sanning!!!
Det slutar med att Min Kompis slätar ut blusen runt magen för att visa bulan så kärring-fan slutar ifrågasätta månaderna runt magen.
När så pengarna skall dras och legitimationen skall visas, visar det sig att kvinnan sitter som riksdagsledamot.
Hoppas hon mådde bättre när hon nu fick maktdemonstrera en vanlig vardag i Gallerian.

Inga kommentarer: