onsdag 2 maj 2007

Sabba inte min planering!

Vaknade sju imorse totalt utvilad. Rödluvan vaknade också och ville ha tonfisk men det fanns bara makrill. Verkar inte vara lika gott i kattvärlden. Själv gillar jag lax.
Sedan sju har jag farit runt som ett torrt skinn: diskat, tagit hand om tvätt, packat tre olika väskor, fixat med teknik, levererat Rödluvan till grannar för kattvakteri medan jag är borta plus massor med annat rent ut sagt tråkiga saker.

Jag är lat av naturen men kan jobba som ett svin. Om det behövs. Framför allt är jag organiserad, välplanerad, effektiv och strukturell. Har alltid en plan B och kommer i princip aldrig försent.
Hur kommer det då sig att jag som oftast finner mig i situationer där jag i MIN tid budgeterar ANDRAS misstag; skeva tidsuppfattningar eller bara rena avbokningar som sabbar min planering?

Det var värre förr.
Om det betyder att jag har lärt mig och utvecklat gränsdragning eller om jag bara har uppfostrat omgivningen, vet jag inte. Men jag misstänker snarare att det är helt enkelt färre människor i min närhet.
Punkt.
Bad jag inte nyss om ett större sammanhang, en grupp att tillhöra?

Dagens Utmaning: Jag ska be en motvillig person att klä sig i sommarkläder för fotografering i en park i kväll klockan sex.
Det är blåsigt och kallt ute. Inget sommarväder direkt...

Inga kommentarer: