måndag 7 september 2009

7 sept Internetfri förmiddag

Herre gud så låst man blir när internet ligger nere! Vad ska man göra? Fixade lite med bilder i väntan på. Höll på drivas till vansinne. Beroende.
Julle fyller år idag och här sitter jag snorig & hostig.
Älskar Stockholm, särskilt det dygnet-öpnna apoteket vid centralen. Älgade iväg igår kväll och inhandlade näsdroppar. Det var länge sedan. Har jag svinifluensan? Skulle inte tro det.
I posten kom en uppmaning från min ena arbetsgivare att vaccinera mig och hosta i armvecket. Gå inte armkrok med mig. Där ligger nämligen alla baskilusker.
Ja, ni gissade rätt - ingen styrketräning för mig idag.
Ska plåta och sitta barnvakt imorgon. Måste bli lite piggare.
Ute skiner en blek septembersol. Gjorde två dumma misstag: lyssnade på The Arks "It takes a foof to remain sane (älskar den men fylls av nostalgi som kan kväva en också) och tittade på bilder som gav samma effekt. Längtar efter döda personligheter. Det börjar finnas några stycken.
"True Blood" är färdigplöjd. Jag kan säga så här: säsong två är inte lika bra, den fokuserar på fel saker, en karaktär tar upp alldeles för mycket plats och vampyrfokusen blir lite suddig.
Aldrig får man vara riktigt glad, eller nåt sånt.

Inga kommentarer: