onsdag 23 september 2009

23 sept Min privata kurs i CS4

Kör min egen privata kurs i Photoshop CS4. Läser några kapitel, stryker under och praktiserar. Författaren Scott Kelby är en fantastisk pedagog i ämnet. Han har skrivit flera handböcker som jag verkligen rekommenderar om du är intresserad. Men det är inte en nybörjarbok. Inte alls. Det är för såna som har kommit en bra bit. Men vilka tips man får! Fantastiska.
Han är väldigt babblig. Halvkul men så är han amerikan. De får betalt per ord.
Laddar upp Må Bra-bilder på Dominika. Snart klar. Sen är eftermiddagen min. Ska skanna bilder från Ingarö och köpa bläckpatroner på Scandinavianphoto.
Behöver du köpa nåt fotorelaterat, rekommenderar jag Scandinavianphoto. En affär både för proffs och amatörer. De är service-minded och anpassar sig efter kundens önskemål och användarprofil.
För övrigt: inte för att det spelar så stor roll men Spotify har verkligen ökat reklam-mängden i deras gratisabonnemang.
Helt väntant.

Inga kommentarer: