måndag 28 september 2009

28 sept Jag känner mig styrd

Har just tittat på Idol. Vem tror TV4 att de lurar? Man kan ju räkna ut vem som blir utröstad. Den person som har fått mest TV-tid (guld värt även om du sjunger falskt och gör ett taskigt framträdande) har det bästa utgångsläget.
Å ena sidan.
Å andra sidan handlar det om att sticka ut. På alla sätt. Dreadlocks, speciella kommentarer från juryn, ballt namn, glasögon - ja, nånting.
Det här är Idol. Det kanske inte spelar någon roll.
Men jag känner mig styrd.
Min nästa tanke går till hardcore life. Vi har ett val om ett år. Blir vi styrda på samma sätt när vi ska till att välja?
Varför tror du Reinfeldt kom till makten?
Är det därför jag börja gråta på beställning när jag ser Grey's?
Jag känner mig styrd.
Är det en koja i skogen som kan befria mig?
Men jag vet inte ens hur man gör upp eld.

Inga kommentarer: