fredag 4 september 2009

4 sept Fibes, oh fibes


Har lite svårt för hypes. Ni vet, det känns som om svensk media-maffia simultant ställer sig upp och bara kommer överens.
På morgonTV snackar de om ett nytt band med det konstigaste av namn Fibes, oh fibes heter de. Deras andra skiva är en hyllning till 1987 (med samma namn), enligt dem det bästa popåret, det vill säga om man gillar stora produktioner, falsettsång och fläskigt arrangemang.
Allt detta stämmer in på mig.
80-talet var ett fantastiskt årtionde om man ser till musiken.
Spännande tänker jag. Lyckas de få recensenterna på sin sida månntro, med tanke på att de öppet erkänner att Toto är deras husgudar. Brukar inte funka. Tro mig.
Kommer rakt in i intervjun. Låten "Run to you" faller mig inte alls på läppen. Är på skivan en duett med Kim Wilde.
Men jag faller för hypen, läser recension i DN och googlar på Youtube. "Love child" är riktigt bra.
Katchig.
Och ett gäng som kör en duett med ohippe Björn Skifs måste ju räknas som Sveriges modigaste popband, eller hur?

Inga kommentarer: