söndag 20 september 2009

20 sept Spräng Ankan

Fru Anka ska vara med i Skavlan. Läser i tidningen att SvT vägrar låta henne flyga business class och Fågelmamman hotar med att hoppa av. Varsågod! Men TV3 hoppar in och "räddar" henne.
Varför kan man undra. TV3 och SVT är väl konkurrenter?. Det är ett smart och förväntat drag av TV3. Är Anna Anka med i Skavlan, ökar det tittarmöjligheter för deras egna program.
Jag känner mig själv bra. Jag vet att jag kommer att titta en gång till på patrasket. Vilket alla andra också kommer att göra, alla som har tagit del av snackisen runt fikabordet på jobbet.
Fast egentligen borde man verkligen göra tvärtom. Lägga locket på. För Fru Anka är onekligen tomheten och kylan personifierad.
Jag vill inte att hennes stil skall spridas och göra mer skada än vad den redan har gjort.
Förebild för svenska tjejer? My ass.
Sprängd anka är väl en delikat rätt.

Inga kommentarer: