måndag 28 september 2009

28 sept Vad du än gör, gör det nu

Det är nåt med räkningar som är förvånande varje gång. Att de överhuvudtaget dimper ned i brevlådan. Ibland vill jag bara elda upp dem.

Den gamla 70-tals inredningsstilen i form av fototapet har ju varit inne ett bra tag. Hippa inredningsbutiker fläskar på med en fondtapet i sina lokaler.
Jag vet inte vad jag tycker om det. Allt hänger ju på bilden.
Känns lite som om jag tar en suddig bild på Lillan och trycker det på musmattan.
Inte så lyckat alla gånger.
Om du inte vill "förstöra" dina väggar, finns det andra platser i hemmet du kan gå loss på. Hos http://www.bigimage.se/ kan du trycka upp din egen rullgardin. Är du mer intresserad av bordstabletter, kan du beställa dina egna hos http://www.celebrationservice.se/
Eller varför inte kakel till toan? http://www.fotokakel.se/
Motsägesefullt nog har jag till och med lite svårt att sätta upp inramade foton på väggarna. Det är som om den fotografiska bilden har drabbats av inflation. Jag skyller det på IKEA och den digitala reformen.

Är det nån annan än jag som blir überstressad av att hitta julbordsannonser i tidningarna?
Varför inte boka midsommar när vi ändå håller på?

Jag förstår inte varför Ingmar Bergmans gamla nedsuttna fåtölj skulle vara intressant.

Författaren Isabel Allende verkar vara en helmysig kvinna.

Är det någon som inte kan bärga sig iför Carolina Gynnings nya dejting-program. Förlegat. Skriker tidigt 90-tal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mycket som är märkligt.
Såg just nyss att Christer Petterssons gamla snedslitna boots var till försäljning. Jag torrkräks bara av tanken...

Anonym sa...

Å fy fan! Boots eller skitig gammal stol - det är frågan. I put my money on Bergman. Bringar mer cash./I