torsdag 17 september 2009

17 sept Misslyckad break in

Den här dagen börjar bra.
Not.
Trycket på bas-pass på F&S är så pass stort att det är fullt varje gång. Gick dit i hopp om biljett men det blev kalla handen. På väg in säger damen-i-gymet "Gör som andra, smyg in när det har börjat".
Så jag hängde runt. Utanför ingången stod en av värdinnorna och vaktade. Som om hon anade...
Jag snyter mig för tredje gången. När hon har gått, smyger jag in ja, jag vet i den minst sagt ÖVERFULLA lokalen. Jag hinner inte ens göra åtta takter av "Billie Jean" förrän hon knackar mig på axeln och viftar ut mig som om jag vore sexton år på en bar.
Ingen servering för dig.
Jag var inte ensam, en till kvinna fick gå.
Så där går det när man inte är anonym. Jag har kutat för mycket på Sveavägen för att försvinna i mängden. Och med en schackrutig bag är det svårt att blend in.
I gymet var alla cyklar upptagna så det var bara att traska hemåt och fortsätta med dagen.
Vill man vara lite filosofisk eller konspirationsteoretiskt lagd, kan man analysera det så här: jag är inte lagd åt att vara vardags-kriminell. Jag lovar, om jag skulle planka på T-banan skulle jag åka fast inside a minute.
Och jag hade nog blivit irriterad på mig själv om jag, med biljett, hade sett nån smyga in.
Förrsten, det har jag nog gjort.
Eller hade de biljett?

Inga kommentarer: