tisdag 15 september 2009

15 sept Friskis marscherar i takt

Friskis & Svettis-gympan är i sin bästa stunder just en svettig genomkörare av kroppen. Men det handlar om hur mycket du själv anstränger dig. Tar du ut svängarna (om inte axeln är skadad) så lär du får en ordentlig gympatimme.
Så långt är jag med.
Men resten är ledaren, rörelserna, musiken och det där man kallar för musikalitet.
Idag fattades allt.
När rörelserna inte är i synk med musiken tappas man på energi. Jag menar inte att det inte skulle vara taktfast. För det är det. På slaget. Och egentligen lite för mycket, så pass att tankarna går till nåt tyskt gympapass från 50-talet.
Dagen ledare tog ett kommande val åt mig. Passet på tisdagar kl 11 går fetbort. Jag går på medelgympan istället och hankar mig fram.

Inga kommentarer: