lördag 19 september 2009

19 sept Sammanträffanden

Fotograferade som bekant i torsdags. Objektet är kompis med en gammal Kulturama-bekant till mig. Så jag hälsade.
Hämtar ut förstorningar på Crimson dagen efter. Bland ett åttiotal rullar med färdiga sådana ligger min bredvid Kulturama-bekantingen.
Gillar små signaler i vardagen. Behöver inte betydda ett skvatt. Jag tycker bara det är ett trevligt sammanträffande.
Ett annat sådant är ett utskick jag fick från Nätverket Brudarna. Gjorde ett jobb för Cosmopolitan för ett antal år sedan. Martin Stenmarck (astrevlig) skulle plåtas. Fick jobbet på stående fot när jag träffade ad:n på tidningen. Då ska ni veta att min kompis Johan hade förutspått att vi skulle klicka. Johan hade nämligen träffat ad:n när Johan jobbade som assistent till en annan fotograf. Han tänkte då att vi skulle typ passa ihop - arbetsmässigt.
Sen tappade vi kontakten. Han flyttade vidare (som alla ad:s gör) till nån inredningstidning, Residence.
Nu är han ad på tidningen VI. Så vad gällde utskicket då? Jo, han efterlyser bildreportage, via Nätverket Brudarna.
Va, vill han drunkna?
Ringer honom i veckan!

Inga kommentarer: