måndag 28 september 2009

28 sept Murray Head

Det skulle vara trevligt att gå till en naprapat när man inte har ont. I förebyggande syfte, menar jag.
Jag måste göra mina övningar VARJE DAG, flera gånger om dagen!
Återigen skämmer min träningskompis bort mig. Idag kom hon med hemmagjord kalvpaté! Och en mycket god sådan. Varför äter man inte paté oftare? Det är nåt som brukar numera finnas på julbordet. Det är ju dumt att man inte unnar sig det lite oftare.
Levererade bilder på en bukett till min granne. Han bad mig för någon vecka sedan och jag hjälpte honom som en vänlig gest. Honoraret bestod i två vinflaskor.
Hur betalar man skatt på det?
X-antal klunkar.
Nu tänker jag prioritera resten av kvällen. Till min fördel.
En låt på vägen: Om du nämner Murray Head kanske flertalet tänker på musikalen "Chess" och låten "One night in Bangkok".
Jag associerar annorlunda. Murray Head spelade Judas i originaluppstättningen av Jesus Christ Superstar (Ian Gillan spelade Jesus).
Det här är en av mina favoritlåtar. Och det finns två musikaler värda namnet: JCS och Hair.

Inga kommentarer: