lördag 12 september 2009

12 sept Kom hem, kom hit

Comhem har aviserat för störningar denna vecka. Skulle visst ta slut i torsdags men inget resultat. Kom hem sent på natten igår och ville bara koppla av med nåt intelligensbefriat men icke sa nicke.
Jag laddade idag när jag satt i telefonkö och väntade.
Vad menas med det här???!!!
De analoga sändningarna skall gå över till digitalt i oktober. Jo, jag vet alla ni andra har redan gjort det men comhem har varit schyssta nog att göra om sändningarna till analog för såna bakåtsträvare som jag.
Men nu är det slut med det.
Tydligen har man bestämt att stänga av min sändning för jag har hämtat ut boxerpaket med inte iddats koppla in det.
To tell you the truth - jag har hela trott att det skulle vara übertjorvigt eftersom alla i hela universum verkar ha problem med Boxern. Dosorna om inte annat.
Så jag låter inte precis nice när jag ringer. Faktum är att min röst fullkoligen rinner över av sakrastisk sveda.
Tjejen erbjuder sig att guida mig igen hela installationen.
Gissa vad jag säger då...
"Förstör inte jag din samtalskvot nu?
Va?
Ja, ni är ju ålagda att ta emot så många samtal som möjligt."
Det skrämde inte iväg den snälla, skånskan. Hon förklarade precis hur alla sladdar skulle kopplas. Och mer därtill.
Så ikväll, när jag återigen landar i skön säng kan jag avsluta dagen precis som alla andra.
Obehagliga förändringar har inget utrymme hos mig.
Samtidigt vill jag passa på att tacka de som trotsar ledningen på comhem, och ger kunder service fastän det tar tid från budgeten.
Vardagshjältar, ya all!

Inga kommentarer: