fredag 18 september 2009

18 sept The end of the week

Svenska kyrkan tar nya grepp. Nya och nya. Anar en spaning i alla fall. Alex Schulman ska hålla ett föredrag i Hedvid Eleonora kyrka, tala om sitt nyfunna författarskap. Och Ernst Billgren ska resonera runt begreppet konst i Gustav vasa kyrka (tror jag det var, blandar alltid ihop den med Adolf Fredrik). Den senare nu på lördag den 17 sept. Synd att jag är upptagen.
Alex Schulman KANSKE har nåt vettigt att säga men fram tills nu tycker jag bara att han har visat upp en patetisk sida.
Hård är domen från publik utan full insyn. Vill ingen ha.
Idag väntar en efterlängtad naprapat och en hemlig utflykt. Hemlig för att det ska utmynna i en present.
Gick iväg till gymet idag. Hon som "slängde" ut mig ur gympahallen igår var inte där. Det hade för övrigt inte spelat nån roll.
Repliken var klar i huvudet: "Jag tog en rövare."
Besiktning av lägenhet på tisdag. Skall städa innan dess.
Ronny Svensson, fryntlig filmkritiker på TV, ger "Flickan som lekte med elden" lågt betyg. Känns som en Beck-deckare. Fotot är sämre. Ett hafsverk?
Har burit runt på boken i flera veckor. Har ingen lust att läsa den just nu. Känns liksom lite överspelat. Färdigt. Done.
Gillar du färgerna lila och petroleum har du dina heydays nu. Butikerna är fulla. Minns en gång på 90-talet när det var en ingenfärg i form av ljusgrått som gälde. Och var det inte det så var det beige.
Det var ett tyranni.

Inga kommentarer: