torsdag 6 augusti 2009

6 aug Glassrapport och powerwalk

Vaknade imorse med fokus på vatten och mini-picnic. Men tappade styrfart efter en god tankning av fett. Inget sällskap kan få en att inte vilja tampas med broöppning och varma bussar. Gick på powerwalk, lyssnade på INXS och märkte att det hade mulnat på.
Kröp upp i sängen istället. Märkligt nog, jag som älskar att bada. Needless to say. Kom också på att det är torsdag - inte onsdag vilket innebär jobb ikväll.
Glassrapport: Jag tog för lite sötningsmedel. Vet inte om den ger en bismak eller om det är mycket stark vanilj som jag känner av. Tog en portion i går och blandade ned en handfull frysta hallon. Det var gott ändå. Men borde ha köpt den vita stevian och inte den jag köpte. Kollade på nätet när jag kom hem igår eftermiddag och hittade en konverteringstabell där det visade sig att den vita stevian är ännu sötare än den gröna. Vilket innebär att man tar mindre givetvis. Den gröna ger också en ohälsosam look på glassen.
Jag fortsätter att exprimentera.
Ska jag gå tillbaka och köpa den andra burken under disk? Eller ska jag testa en ny omgång, utan vanilj och mer sötma?
Jag funderar under kvällen.
Många ägg blir det och grädde köper jag numera i liters förpackning.
Kan Arla sponsra? Skogaholms göre sig icke besvär...

Inga kommentarer: