lördag 1 augusti 2009

1 aug Prideparad

Prideparaden var lite av en besvikelse. Visst fanns här glam, extroverta typer, taffliga dräkter och fina budskap etc men det var lite blekt ändå. Som om luften hade gått ur. Lite Almedalen blev det med alla politiska partier. Och snart väntar man sig att comhem har ett ekipage nästa år. Maken till exponeringsyta går ju knappt att uppbringa.
Annars lite som om att vi-passar-på-att-klä-ut-oss-och-rajja-runt-i-paraden. Vissa var märkbart berusade. Av feststämning eller bara för att våga?
Jag vet inte men för två år sedan var det mer... fest. Och var tog Babsan vägen?
Och varför spelar man Carola?
Jag, M & M hade parkett platser i alla fall. Såg några i paraden jag kände igen.
Lunchen blev wokad kyckling och räkor på Tabac. Bad dem ta bort nudlarna och tillsätta mer kött och grönsaker. En rätt att rekommendera för LCHF:are.
Funderar på att börja anonym-blogga på F & S-community. Måste sprida budskapet i fiendeläger. Sist jag var på gymet stod en stor korg med gratis bananer.
Jag ville skrika!

Inga kommentarer: