onsdag 12 augusti 2009

12 aug Shopping och Pride and Prejudice

Har lullat på stan med Fia och Robin. Har varit inne i affärer jag inte trodde fanns. Bland annat en tysk skoaffär med löjligt låga priser. Återigen hittade jag skor jag vill ha. Köpte inga.
En affär ligger på Kungsgatan och en i tunneln mellan Sergelstorg och bort mot NK. Mycket All star-kopior med roliga mönster.
http://www.deichmann-sko.se/se/deichmann_home_home.php?PHPSESSID=c7a0aea137f9492bef7a814a1f84398e
En annan affär som man kan med fördel spana in är faktiskt Axelssons. Förrut såg det ut som någon hade spytt ut alla kläder, en förfärlig oordning. Kanske ser det ut så fortfarande på den affären mitt emot Åhléns. Men i Forum Nacka och den i PK-huset (nedanför NK) är det ordning och man hittar det man vill ha.
Köpstoppet är häft och jag köpte en romantisk, kvinnlig, empire-skuren kort kappa - en sån som jag alltid har velat ha. Storlek 44 - bara en sån sak...

Igår kväll började jag titta på serien "Stolthet och fördom" igen, efter att ha sett filmversionen på TV3.
Jag hävdar fortfarande att serien är så mycket bättre. Det är nåt med hela kärlekshistorien som bara måste berättas på det här mer omständiga sättet, med detours och förvecklingar. Filmens begränsade format bantar historien men inte till sin fördel.
Jag såg serien utan att ha läst boken. Det vara fantastiskt att inte veta alla turen, än att bara sitta och vänta på handlingen skulle gå sin gång. Nu blev det överraskande även om själva upplösningen är typisk: de får varandra tillslut. Nåt annat är otänkbart. Eller hur?
Undrar vilken miniserie Richard A spelar in as we speak...

Inga kommentarer: