fredag 28 augusti 2009

28 augusti Dammsug datorn emellanåt

Det är som att man får skämmas. Vi börjar fixa med datorn. Vi stöter på patrull. Rikard öppnar och kikar in. Där inne ligger två döda katter minst. I pälsmängd alltså. Fan vad mycket damm. Jag ska väl vara glad att burken har tickat på som den ändå har gjort. Ändå tycker jag inte att det var såååååå längesedan.
Det är bara att skriva in i almanackan med lagoma intervaller: dammsug datorn, för böveln!
Jaja. Det var det. Nu är det paus. Rikard tränar i mina kvareter, han kommer att vara död sen. Då fortsätter jobbet - att installera alla program.
Allt med datorer tar tid. Mer än man vill ge.
Fick just ett sms från djupaste Afrika. En nytillkommen läsare på min film & TV-blogg Spalthazar. Fast hon är en trogen läsare här på Gribolainen. Hon fick cravings efter Talking Heads. Vad pratar jag om? Läs den andra bloggen!

Madonnas senaste. Jag har dubbla känslor för den där damen. Man kan säga mycket om henne bland annat verkar hon så förbannat kylig. Men hon är ett popfenomen. Så är det bara och fantastiskt visuell.
Men vilka gigantiska händer hon har! Som Anita Ekberg i filmen "Killer nun". Om den berättar jag på Andra Sidan=Spalthazar.

Inga kommentarer: