fredag 21 augusti 2009

21 aug Medioker nolla

Varje fredag sitter det en panel i morgonsoffan på TV och tycker till på beställning om ditten och datten. Jag kan bli lite småimpad av folk som har så mycket åsikter och kunskap lagrade att de på ett välformulerat manér levererar sina analyser med eftertryck.
Ligger där i sängen och ångesten bara ökar - men jag då? Jag verkar inte tycka nåt. Eller inget av värde. Eller inget bestående. Eller lite flyktigt om mycket. Ja, det är en sån här dag. Jag ska då akta mig jävligt nog till vem jag adresserar det här problemet, jag får så konstiga svar. Här däremot kan man ju babbla på oemotsagd.
Jag känner mig som en amatör. En medioker nolla. Micha säger att jag får inte tänka sådana tankar. Vad tänker han för tankar då? Är han odelat positiv dagen lång? Jo, förresten. Det är han nog - för han är riktigt, riktigt duktig på allt han tar sig för. Hårt arbetande men huvudet fullt av idéer och kompetens.
Se & lär.

Inga kommentarer: