tisdag 4 augusti 2009

4 aug Spikmatta, teater och Robin H

I Älta kan man hitta saker man behöver såsom glassmaskin och frön. Stavia som inte är tillåtet att sälja i koncentrerad form här i Sverige (där har japanerna fattat nåt) finns givetvis på nätet. Och bland fröpåsarna. Nu är det ju så att jag inte ids vänta tills plantan har nått skördehöjd, innan jag ger mig på glassmaskinen.
Men först la jag mig på spikmattan.
Det gjorde ont.
Men gick det över och en värme spreds sig över ryggen. Sen kom problemet.
När jag skulle sätta mig upp... satan så ont det gjorde. Herre gud! För en stund tänkte jag det var den första och enda gången jag leker fakir.
Sen spred sig värmen genom kroppen. Sen tapetserade jag om.
Det sista var skämt.
Det kanske var lite hard-core att ligga utan t-shirt. Men så gör ju ägarinnan, Viveca.
Telefonen ringde. Teater Rob vill diskutera en eventuell utställning, löst kopplad till Choklad-föreställningen. Jag som är inne i det romantiska stråket, föreslår Holga, romantik, spetsar och korsetter.
Då vill jag, så kan man väl uttrycka det.
Vi ska träffas nästa vecka.
Jag har inga idéer längre. Allt är bara skräck, clowner och annat uttjatat. Åsså lite historia. Same, same but different.
Funderar på att krypa upp i sängen och plöja Robin hood. Är totalt ointresserad av Robin och vill bara att Lady M ska hooka upp med Guy of Gisborne m a o Richard Armitage.
Måste vara uppe till 02.00 om jag ska hinna med allt.
Är inte ens sugen på nåt att äta. Köttfärsen gjorde sitt.

Inga kommentarer: