lördag 29 augusti 2009

29 aug Misslyckad glass

Efter ett litet uppehåll på glass-exprimenterarfronten, tog jag upp tråden på nytt idag. Misslyckades totalt. Det går kanske åt skogen just för att man exprimenterar. Så vad hände då? Tja, maskinen snurrade och glassgejjan frös fast bara underifrån. Jag lät den gå vidare för glassen frös helt enkelt inte ihop, den övre delen alltså. Så hälften blev stenhårt och resten inte alls. Hur ska man tolka det?
Den vita stevian var i alla fall bättre än den gröna. Ingen bismak. Men jag tog nog lite för mycket. Detoxad på sötma då blir allt för sött.
Måste tala med ägarinnan till glassmaskinen om jag har missat nåt viktigt.

Idag festar jag på thaimat. Har hittat kokosmjölk med endast 1,5 kolhydrat/100 g. Vanligtvis ligger det på 5 g. Märket är Kung Markatta, finns på ICA och är ekologiskt, för den som bryr sig.
Jag blandar ned kyckling, paprika och broccoli. Återkommer om rapport.
Kan tipsa om maten jag serverade dator-Richie igår. Fläskfilé, bacon, röd paprika, creme fraiche, grädde, vitlök och fransk senap. Han åt pasta och jag brysselkål. Mums! Om man får säga det själv...

Inga kommentarer: