tisdag 18 augusti 2009

18 aug Hemsida och spöken från förr

Allt som rör hemsidan tar så mycket tid i anspråk. Har suttit hela dagen. Jag tror att jag är klar.
Att översätta är svårare än man tror. Hur översätter man namn på tidningar? Sånt ska man väl inte bry sig om. Eller galleri Riddaren. Det heter ju så. Inte nåt med knight - typ.
Fick ett jättegulligt mail idag:

Hej Inger,
Efter att röjt mitt källarförråd och gått igenom hundratals brev från postgymnasie- och lumpartid, känner jag mer än nånsin att det är tråkigt att vi har tappat kontakten. Jag blir glad om du hör av dig! Puss å kram Lars Jansson

Jo, jag har saknat honom också. Jag svarade snabbt som tusan. Ingen idé att hänga i hallen. Det är som att ansöka på jobb som nästan är kört eller skriva och be om andra förfrågningar som kan tyckas orimliga. Men om man inte gör det, är livet hopplöst. Och ni vet ju vad som händer utan hopp...
Man dör inombords.
Eller som William of Baskerville (Sean Connery) säger till sin adebt i filmen "Rosens namn":
"How peaceful life would be without love, Adso, how safe, how tranquil, and how dull."
Nu hyser jag inga sådana känslor för stackars Lars. Har var en god vän jag har saknat. Man kanske ska leta reda på fler?
Nu blev jag uppletad i alla fall. Boostar egot en aning.

Inga kommentarer: