tisdag 25 augusti 2009

25 aug Cancer, hårklipp och andra proffs

En bekant, som jag inte umgås med längre, har behövt avliva sin hund idag. Detta läser jag på bloggen. Cancer i magen.
Vad ska hon göra nu? Jag vet precis hur tomt det blir. Kanske ännu tommare, rent fysiskt i alla fall, när vovven var stor som ett hus.
Undrar om hon skaffar en ny hund eller väntar i flera år som förra gången.
För mig tog det tio dagar att skaffa ny katt. Abstinensbesväret satte i direkt.
Har klippt mig idag. Frisören lyckas krama ut lockar i ett annars spikrakt hår. Hon är duktig.
Har florerat med fler proffs idag. Studioplåtning, influgna aktörer och trevlig stämning. Jag tog hemliga anteckningar.
Kan inte låta bli att känna mig som en nybörjare. Det är som huvudet är urblåst.
Måste dra tillbaka mina soldater och lägga upp en ny attackstrategi.
Åker till Johan ikväll och gnäller lite över situationen.
Mår säkert bättre sedan.

Inga kommentarer: