onsdag 26 augusti 2009

26 aug Bådeock

Det verkar onekligen som att hösten är här. Ändå ser jag krigsrubriker på Expressen-löpet: Här stannar sommarvärmen.
Ändå ska det bli lite mysigt med kyligare väder. Kan det bero på att jag har handlat en assnygg kappa som jag vill använda?
Samtidigt vill jag bada.
Det är lite bådeock med mig. Onoff. Påochav. Hot'n'cold. Ibland fattar jag tugget, vet vad jag vill, vilken lön jag ska begära för uppdrag. Då vet jag vad jag pysslar med, hajjar all teknik.
Sen är det bara stopp på självförtroendet. Typ iskallt. Det är då man inget ska säga.
Men jag kan inte låta bli - att bitcha om det.
Om jag vore en celebritet, skulle journalister ha en field day med mig. Jag skulle leverera pratminus och rubriker på löpande band. Bjuda in dom till... kanske inte sovrummet men välkommen in i hallen.
Men nu är jag varken en kändis eller "in demand" när det gäller annat heller.
Det är bara ett lurv som önskar min närvaro och även på den fronten är jag utbytbar!
Tufft liv.

Inga kommentarer: