måndag 8 februari 2010

8 feb Inte vet jag

Av Må Bra fick jag en julklapp. Valfri tidnig ur Allers-förlagets sortiment. Jag valde ELLE, en produkt jag i vanliga fall inte köper.
Den damp ned precis nu, inplastad och lyxig. Med den följer en trendbibel. Hör ni skrattet? Lägg inte ned nåt krut på mig.
Jag som inte har ändrat stil på tja, tjugo år. Patetiskt.

Tittade på videofilmat material hemma hos syster i helgen och fick det bekräftat. Alla vuxna såg så mycket mer oskyldiga ut för tjugo år sedan. Kläderna var illasittande och färgglada, en del hade hockefrilla och andra ingen namngiven frisyr alls. Jag själv hade samma gamla vanliga rödfärgade, permanentade hår.
Barnen däremot... såna där monster som är så gulliga att man vill äta upp dem. Både lik sig och inte alls.
Tjugo år. Tiden har stått stilla men verkligen inte alls. Inte alls. Man blir matt när man tänker på det.

För er som sitter på en massa videomaterial och vill föra över det till DVD: En manick på Kjell & c:o (eller var det Claes Ohlsson?) för cirka femhundringen är allt du behöver (och en viedospelare också skulle jag gissa). Jag återkommer angående det.

Just for the file: mellan nu och då har jag haft andra frisyrer...

Inga kommentarer: