söndag 7 februari 2010

7 feb Melodifestival II

Firade Melodifestival på Ön igår med Linnea. Vi drack bubbel och höll oss för skratt när Anders Ekborg började musikala sig.
Som jag misstänkte, växte Salems låt efter nån lyssning. Men det är nåt konstigt med "Keep on walking", tycker jag. Sjävla refrängen eller hooken är klockren men däremellan... inte lika övertygande.
Men får jag gifta mig med honom?
Han är visst singel.
Silvers clubbdiscoeletronica tog sig inte heller. Flickan hade ju noll utrstrålning. Att get eaway med en sån ustryrsel och leverera en sån pass odirekt låt, kräver sin artist.
Jessica Andersson överraskade. Liksom Ola. Även om han nu behöver lite staging och utstrålning, även han.

Kvällens roligaste var när Dolph började skaka loss till urcool Elvislåt. Låt gå att det var playback. Man kan ju inte begära alltför mycket av en actionhjälte. Hallå sjunga & dansa samtidigt - jag har ju börjat på danspass, jag vet vad det innebär. Haha!
Ryktet säger att han är en charmknutte till vardags med massor av självdistans.
Sånt gillar jag.
Att vara programledare för den här festen måste vara bland det svåraste som finns.
Kan man inte kalla in Calle Norlén för manusskrivning?
Men visst har han varit med i kulisserna tidigare?
Och när ska Sissela Kyle få leda det hela?

På tal om henne: ni har väl inte missat hennes sju dödssynder? Superroligt, tänktvärt och bra. Finns på svt-play.

Inga kommentarer: