tisdag 16 februari 2010

16 feb Din gränslösa styrka

Min kompis Johans största husguru är Anthony Robbins och hans supersäljare "Din gränslösa styrka". Johan är delvis tennistränare och använder Robbins principer inom idrotten.
Har inte själv läst boken. Omslaget "put me off", om jag ska vara råärlig. Tilltalade inte esteten i mig. Ska skärpa mig.
En övning för den hugade går ut på att man inte ska tänka en enda negativ tanke på tio dagar. Kommer man på sig själv, får man börja om eller i alla fall (om jag förstod det hela rätt) omfomulera sig så det blir nåt mer... hm positivt.
Fattar ni vad svårt det är att städa ur sinnet i tio långa dagar?
En del skulle nog inte fixa en timme ens...
Men det är nog effektivt.
Tror ni Robbins är jobbig att umgås med?
Eller ger han bara inspiration?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trams! Han ska veta hut! han vet inte vad det innebär att leva i ett stålgrått land med stålgråa ansikten och stålgråa kläder....Kram M

Anonym sa...

Precis vad jag tänkte också! Dessutom - att vara positiv som tränare funkar när man ska kommentera det eleven gjorde BRA och RÄTT. Man att tänka positivt när det gäller en hal trottoar, går över min horisont./IB-affären

Anonym sa...

"Men att tänka" ska det ju vara...