torsdag 25 februari 2010

25 feb Jag jobbar vidare

Jag tycker lite synd om min katt. Hon får vara med, hänger liksom runt men jag har inte jättemycket tid att stå och hänga vid hennes leksaker.
Får ta igen det i helgen.

Eftermiddagen har jag ägnat åt fortsatt uppröjning bland marknadsföringen. Vad består det av då? Ja, just idag har jag valt ut vilka teaterbilder och vilka jobb-bilder som jag ska sätta ihop till enkla pdffiler att skicka till kunder, om så önskas.
Parallellt med detta tittar jag igenom reklambyråer. Matchar mitt adressregister med det jag har i datorn. Kollar att byråerna är aktuella och vilka kunder de har.
På måndag är det nämligen deadline för detta då ska jag börja ringa runt.
Om det är så att jag inte får komma på möten och/eller de vill att jag skickar bilder innan, måste dessa väljas med absolut fingertoppskänsla.
Inte helt lätt, mina vänner.

För vissa fotografer är det kanske "lätt". De gör nämligen en stil rakt över till exempel produktfotografering. Då är det liksom inte så mycket att spela med. Men jag - jag valsar omkring över hela golvet. Om jag inte har förstått det innan så gör jag det nu.
Visst, det är mest porträtt. Men det är reportage, resor, mat, drinkar, köksrenovering, hår, teater etc.
Att välja vad man skall visa för en reklambyrå kan stjälpa eller hjälpa. Eller så inte alls.
Ni lär bli varse.
Reklambyråer betyder mer pengar och ibland omfattande arbeten. Det och alla möjliga kunder.

Inga kommentarer: