söndag 28 februari 2010

28 feb And now...

Resa till Malmö är bokad. Byte av arbetspass är fixat och kattvakt kontrakterad. Tjoho liksom!
Det bästa är att jag inte skall åka tåg. SL må ju rulla som vanligt men SJ dras med fortsatta problem.

Ett säkert: jag skall resa med super lite bagage, min lilla dator, min lilla Canon-kamera och min lilla tandborste. Allt är smått utom kläderna.


I Malmö skall vi bänka oss framför TV:n och titta på Schlagern. Äntligen lite folk som fattar vad det handlar om!
Jag tänker hålla på Anna Bergendahl som levererade den bästa låten. Om den funkar "där ute" är jag mer tveksam till. I så fall borde vi ha skickat "Thursdays". Det är vad jag tror men nu får vi inte veta.

Schlagern i år har varit allt annat än glamourös. Jag har, liksom många andra, anslutit mig till klagokören över det manus programledarna har tvingats leverera. Det enda som hållit mig på gott humör har varit Meltzers parodier. Men de räcker inte.
Det som jag också har funderat på är hur alla hänvisar till den obegripligt geniförklarade Björn Gustafsson.
Killen är apsöt men är han rolig?
Jag fattar inte.
Har tidigare efterlyst en förklaring men har ingen fått.
Yes, jag är gammal. Äldre än vad jag har förstått.
Men jag gillar ju All stars-gympa skor. Räcker inte det?

Inga kommentarer: