tisdag 2 februari 2010

2 feb Äckliga bodybuilders

Igår tittade jag på "Outsiders". Skäms lite för att säga det men jag kunde inte låta bli. Programmet finns på femmans play-funktion.
Det handlade om fettfobi.
En tjej hade en sån stark fobi för feta människor (låter absurt) att hon fick panikattack när de var i närheten. Needless to say har flickan blivit smått isolerad i sitt hem.
Men hon gick i terapi och med hjälp av hypnos kom förvånansvärt hon över sin fobi.
Ok.
Jag har ingen uttalad fobi. Förstår inte den kraften. Har också svårt att förstå hur hypnos fungerar.
Men jag kan bara inte låta bli att skratta åt det.
Förlåt.
Det andra inslaget är lite svårare att skratta åt. Mådde bokstavligen illa.
Det handlar om bodybuilding på hög (eller snarare låg) nivå. Broiler nivå.
Alltså, ni måste se inslaget.
När det så är dags för tävling, brunlackeras de tävlande för att maximalt framhäva musklerna. Där står de på rad och flinar illa. Kropparna och huvdena ser inte ut att tillhöra samma människa.
Det är så inåthelvete äckligt.
När jag googlar på bilder hittar jag denna, som ändå tar priset.
Kan ni tänka er vad svårt det måste vara för honom att hitta kläder.
Dessutom har jag lite svårt för folk som medvetet gör sig funktionshindrade.

Inga kommentarer: