fredag 19 februari 2010

19 feb Jag skiter i Facebook

En riktig seg start på denna dag. Man är gammal och skröplig. Det blir konsekvenser när man tar sig en "nice evening out", som Wallace & Gromit skulle ha uttryckt sig.
Försöker återigen orientera mig på jävla Facebook. Tar så mycket energi. Det är en labyrint.
I vissas sällskap känns det nästan som att svära i kyrkan när man uttrycker en mindre vardaglig irritation över sånt här.

Please.

Till exempel: Jag får hela tiden höra att Firefox är sååååå mycket bättre än Explorer. Jag fattar. Men för mina ögon passar Explorer bättre. I Firefox är allt liksom mindre. Jag orkar heller inte leta.
Och varför ska jag känna mig som en sämre människa bara för att jag vill lotsa in förändringar successivt i mitt liv. I MITT TEMPO.

Det är därför jag inte byter ut min telefon särskilt ofta.
Jag är nämligen inte road av att leta upp funktionerna. Jag vill swischa mellan stolparna och inte lägga ned tid på att leta. Till slut består ju livet bara av SORTERING, UNDERHÅLL och ATT LETA.

Så jag skiter i Facebook. Idag.

Inga kommentarer: