onsdag 6 januari 2010

6 jan In the middle of the night

Igår gick det en sevärd repris, Rock'n'roll Hall of Fame, som jag fick rekommenderad av Viveca häromdagen.
Hon sa att det var överraskande bra. Och hon hde rätt - det lilla jag såg.
Programmet ligger på SvtPlay fram till klockan 23.59.
Har inte sett det i sin helhet men inte alla gjorde det bästa av framträdandet. Billy Joel, som är en duktig låtskirvare och performer, körde nån obegriplig jazzig skitlåt, för att ta ett exempel.
Annars var det kul att se bastanta gubbar som man egentligen trodde var döda för länge sen.




Snorhalt med bussen i går kväll. Den kom tio minuter försent endast efter tre-fyra busshållplatser. Istället för att klaga sa jag bara: Är det halt ute?
Chauffören titta uppgivet på mig och sa:
Skämtar du?

Voddler krånglade och jag snurrde in på nån rulle med Costner och Duvall. Somnade till och vaknade efter ett shoot-out som aldrig ville sluta.
Att Kevin C ägnar sig åt countrymusik nu är liksom i linje med hela hans vurm för the old american way.
Bara han inte börjar med politik.
Han är superrepublikan.
Då blir det lilla hår han har kvar, grått efter ett år.
Titta på Obama.
Eller tog färgen slut?

Inga kommentarer: