lördag 30 januari 2010

30 jan Afrodans, krigsvinter och argentinska husaffärer

För några veckor sedan testade jag Friskis variant av afrodans. Tyvärr har det dröjt lite tid innan jag har haft möjlighet att plocka upp det igen.
Men imorse stampade jag runt i City-lokalen. Det var sol, vind och vatten med tunga rörelser och böjda ben. Ja, det är ganska jobbigt. Och jag har redan bokat nästa lördag.

Ute är det så pass kylslaget att min värmeelement är framplockat. Skulle lämna in min trasiga dvd (har ju sparat kvittot) men jag vill inte gå ut om det inte är helt nödvändigt.
Allvarligt talat - krigsvinter.

Annars har jag inga roliga saker att berätta. Så är det ibland.

Maria ringde från Argentina. Det är verkligen ett märkligt land med konstiga regler. Om man till exempel ska köpa en lägenhet, måste man granska gamla affärer bakåt i tiden typ 30 år. Man måste kolla så att alla affärer har gått rätt till, annars stöter man på problem när man vill sälja! Hennes sambo som är i mäklarvärlden, säger att just svenskar har svårt för bostadsregler för det finns så många dold diken att trilla ned i, i Argentina.
Jag säger bara: get the hell out of there!

Inga kommentarer: